سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دریچه


 گشاده دست باش، جاری باش، کمک کن (مثل رود)


 باشفقت و مهربان باش (مثل خورشید)


اگرکسی اشتباه کرد آن رابه پوشان (مثل شب)


 وقتی عصبانی شدی خاموش باش (مثل مرگ)


متواضع باش و کبر نداشته باش (مثل خاک)


 بخشش و عفو داشته باش (مثل دریا )


اگر می‌خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش (مثل آینه)


نوشته شده در یکشنبه 88/12/16ساعت 9:28 صبح توسط نظرات ( ) |

                        عکس فتوشاپی

 

                      عکس فتوشاپی

 

                    عکس فتوشاپی

 

                  ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 9:5 عصر توسط هاله نظرات ( ) |

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین کوه نشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)

ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، ترکی، فارسی دری)

اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)

استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)

استونی: راه شرقی (ژرمنی)

اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)

اسکاتلند: سرزمین اسکات ها (لاتین)

افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)

اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)

الجزایر: جزیره ها (عربی)

السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی (عربی)

اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)

انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)

اوروگوئه: شرقی

ادامه اینجا...

نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 8:53 عصر توسط هاله نظرات ( ) |

بچه‌ها شخصیت جالب و عجیبی دارند، به نوعی که گاهی اوقات حرکات عجیب و غریب از خود نشان میدهند که باورش برای خیلیها مشکل است، گاهی اوقات آنان با وجود سن کم، دست به کارهای خارقالعادهای میزنند که باعث تعجب می‌شود و انسان را تا مرحله حیرت پیش میبرد درست مثل 10 بچهای که ما از آنان به عنوان اعجوبه یاد می‌کنیم، لطفا مطلب زیر را بخوانید.

«کیم اونگ یونگ»،

 
کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

این  نابغه کرهای در سال 1962 به دنیا آمد و در حال حاضر جزء باهوشترین افراد دنیا محسوب می‌شود. او در چهار سالگی میتوانست زبانهای ژاپنی، کرهای، آلمانی و انگلیسی را بخواند. در پنج سالگی سختترین مسئله‌های دیفرانسیل و انتگرال را حل میکرد و بهره هوشی بسیار بالا یعنی بالای 210 داشت. کیم از 3 تا 6 سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه هانگ یانگ بود و در 7 سالگی به «ناسا» دعوت شد. او در پانزده سالگی دکترای خود را گرفت.

«گریگوری اسمیت»، کاندیدای صلح نوبل

کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

گریگوری اسمیت در سال 1990 به دنیا آمد در دو سالگی میتوانست بخواند و در ده سالگی وارد دانشگاه شد. ولی نبوغ تحصیلی، تنها نیمی از داستان گریگوری اسمیت است.
او عاشق صلح می‌باشد و از سنین کم به عنوان حامی و یکی از فعالان حقوق کودک و صلح جهانی به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده است. او موسس سازمان بینالمللی دفاع جوانان است که اصول صلح را به کودکان و جوانان سراسر دنیا آموزش میدهد. او با بیلکلینتون و میخائیل گورباچوف مذاکره داشته و در مقابل سازمان ملل سخنرانی کرده است. گریگوری در 12سالگی کاندیدای اخذ جایزه صلح نوبل شد.

«اکریت جاسوال»، جراح هفت ساله

کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

اکریت جاسوال یک نوجوان هندی است که باهوشترین فرد هندی به شمار میرود. او در سال 2000 و در هفت سالگی اولین موفقیت پزشکی خود را به دست آورد. بیمار او دختری هشت ساله بود که پول کافی برای رفتن به بیمارستان نداشت. دست این دختر به حدی سوخته بود که جمع شده و به شکل مشت درآمده بود. اکریت هیچ تجربهای در جراحی نداشت، ولی این دختر را عمل کرد و او دیگر میتوانست انگشتان خود را باز و بسته کند. اکریت به مطالعات پزشکی خود ادامه داد و در دوازده سالگی دارویی برای درمان سرطان ساخت. او هماکنون کوچکترین دانشجوی دانشکده پزشکی هند است.

«آلیتا آندره» نقاش دو ساله

کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

آلیتا دو ساله است ولی نقاشی را پیش از این آغاز نموده است. وقتی «مارک جمیسون» رئیس گالری نقاشی ملبورن استرالیا نقاشیهای این هنرمند را دید آنقدر از آن خوشش آمد که تصمیم گرفت آنها را در یک نمایشگاه به نمایش بگذارد. این نمایشگاه با استقبال گرم تماشاچیان مواجه شد و همه میخواستند خالق آن آثار را ببینند در آن زمان بود که جمیسون تازه متوجه شد نقاش اصلی آن تابلوها دختر 22 ماهه هنرمند یعنی «آلیتا آندره» است.

«آرون کریپکه» در دوران دبیرستان استاد هاروارد شد

کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

سائول در سال 1940 در نیویورک به دنیا آمد. او یک نابغه به تمام معنی بود. در چهار سالگی جبر را کشف کرد و در پایان دوره ابتدایی هندسه، حساب و فلسفه را به پایان رساند. در نوجوانی یک سری مقاله نوشت که معلوم شد همه اصول منطق کیفی هستند. در همان زمان از سوی دانشگاه هاروارد نامهای به او رسید که از وی دعوت میکرد برای تدریس به آن دانشگاه برود. او میگوید: «مادرم گفت باید اول دبیرستان را تمام کنم و بعد به دانشگاه بروم» بعد از دبیرستان، سائول استاد هاروارد شد و اکنون ازبزرگترین فیلسوفهای زنده دنیا می‌باشد.

«مایکل کرنی» لیسانسیه ده ساله و میلیونر تلویزیونی

کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

مایکل کرنی 24 سال دارد. او در ده سالگی مدرک لیسانس خود را گرفت و در سال 2008 در مسابقه «کی میخواهد میلیونر شود» شرکت کرده و برنده یک میلیون دلار جایزه شد. او رکوردهای جهانی بسیاری دارد که یکی از آنها تدریس در دانشگاه در 17 سالگی است.

«الینا اسمیت» مشاور رادیویی 7 ساله

کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

ایستگاه رادیویی شهر الینا زمانی به او به عنوان مشاور یا سنگ صبور یک شغل داد که او به رادیو زنگ زد و در پاسخ به زن شنوندهای که از کار بیکار و افسرده شده بود، گفت: «عزیزم فقط باید با دوستانت به ورزش بولینگ بروی و روزی یک لیوان شیر بنوشی.» توصیه الینا آنقدر برای شنوندگان جالب بود که این ایستگاه رادیویی هفتهای یک ساعت او را به عنوان سنگ صبور به استودیو دعوت میکرد. الینا مشاوره‌های مختلفی به شنوندگان میدهد و مشکلات بسیاری از به هم خوردن نامزدی تا از بین بردن بوی بد عرق را پاسخ میدهد. وقتی یک شنونده برای او نوشت که چطور شوهر پیدا کند؟ الینا پاسخ داد: «به خودت برس ولی زیاد آرایش نکن.» و وقتی شنونده دیگری پرسید چه کار کند تا نامزدش به سوی او بازگردد، گفت: «این مرد ارزش دلشکسته شدن ندارد. زندگی آنقدر کوتاه است که نباید به خاطر یک مرد آن را خراب کرد.»

«فابیانو لوییجی کاروانا» اعجوبه شطرنج

کوچولو نابغه

کوچولو نابغه

فابیانو یک نوجوان 16 ساله ایتالیایی است که در 14 سالگی استاد بزرگ شطرنج شد. او بهترین شطرنجباز زیر هجده سال در سراسر دنیاست.


نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 8:50 عصر توسط هاله نظرات ( ) |

 محققان انگلیسی و آلمانی دریافتند که خوش بینی نه تنها استرس را کاهش می دهد بلکه سیستم ایمنی را در مقابل ویروسهای سرماخوردگی تقویت می کند.

به گزارش مهر، دانشمندان دانشگاه هامبورگ و روهامپتون در این خصوص توضیح دادند: “مطالعات بسیاری نشان داده اند که استرس سیستم ایمنی را آسیب پذیر کرده و بنابراین افراد استرسی بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای مختلف قرار دارند. ما در این تحقیقات جدید می خواستیم بدانیم که آیا با اجرای عادات مثبت در زندگی مثل خوش بینی می توان خطر بیمار شدن را کاهش داد.”

این محققان به منظور پاسخگویی به این پرسش ?? دانشجوی دختر و ?? دانشجوی پسر با سن متوسط ?? سال را انتخاب کردند و آنها را در دو گروه خوش بین ها و بدبین ها قرار دادند.

براساس گزارش آنسا، این ?? دانشجو قبل، در طول و پس از یک دوره از امتحانات دانشگاهی تحت کنترل قرار گرفتند. نتایج این تحقیقات نشان داد که گروه خوش بینها نه تنها استرس کمتری نسبت به بدبین ها داشتند بلکه کمتر از آنها نیز علائم سرماخوردگی (گرفتگی بینی، سرفه، التهاب گلو و …) را نشان دادند.

این دانشمندان افزودند: “درحالی که خوش بین ها بر روی درسها و امتحانات خود تمرکز کرده بودند، بدبین ها مجبور بودند برای گذارندن امتحانات تلاش بیشتری کنند و از استرس زیاد و ابتلا به بیماریهای ویروسی مثل سرماخوردگی رنج ببرند.”

 

  

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 12:41 صبح توسط هاله نظرات ( ) |

متخصصان پس از بررسی‌های فراوان دریافته‌اند که مصرف برخی میوه‌ها و مغزها، ورزش و شادابی و برخی راهکارهای موثر دیگر برای تقویت و جوان‌سازی حافظه انسان‌ها مفید است.

زغال اخته بخورید

مصرف زغال اخته با افزایش سرعت عملکرد مغز باعث رشد سلول‌های هیپوکامپوس می‌شود. زغال را می‌توان همراه با غلات یا ماست مصرف کرد.

سودوکو حل کنید

حل جدول سودوکو که امروزه به پرطرفدارترین جدول در دنیا نیز مشهور شده است، سرعت انتقال و تصمیم‌گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می‌دهد.علاوه بر این موارد، ورزش منظم بویژه ایروبیک و پیاده‌روی تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد مغز داشته و سرعت و شفافیت تفکر را بالا می‌برد.

بادام بخورید

بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود، تاثیر بهتری دارد.همچنین آب سیب بنوشید، خوب بخوابید، از تفریحات سالم لذت ببرید، ذهن خود را ورزش دهید، یوگا یا مدیتیشن انجام دهید، مصرف مواد قندی را کاهش دهید، از گندم سبوس‌دار استفاده کنید، شب‌ها غذای سبک بخورید، قدرت تخیل خود را تقویت و خشم خود را کنترل کنید.مجموع اقدامات فوق به شما کمک می‌کند همواره مغزی جوان و شاداب داشته باشید.

بیماران سکته مغزی ویتامین ? B مصرف کنند

محققان اعلام کردند: ویتامین? B می‌تواند به ترمیم و بازسازی مغز پس از سکته کمک کند.

به گزارش ایسنا، محققان بر اساس نتایج یک پژوهش اولیه روی موش‌های آزمایشگاهی خاطرنشان کردند که دوزی از ویتامین ? B که به نیاسین هم معروف است، می‌تواند عملکرد مغز را در بیماران مبتلا به سکته مغزی احیا کند. محققان بیمارستان هنری فورد در آمریکا دریافتند: موش‌هایی که دچار سکته مغزی می‌شوند، پس از درمان با ویتامین ? B علائم رشد رگ‌های خونی و سلول‌های عصبی جدید در آنها مشاهده می‌شود.

محققان این بیمارستان هم اکنون در حال آزمایش و بررسی تاثیر این ویتامین روی انسان‌هایی هستند که سابقه سکته مغزی داشته‌اند.

مایکل چوپ، رئیس علمی انستیتو نوروساینس هنری فورد در این باره تاکید کرد: نیاسین اساسا مغز را دوباره سیم کشی می‌کند که قابلیت بسیار جالب و شگفت‌انگیزی برای استفاده در انسان‌ها دارد. وی خاطرنشان کرد: نتایج این تحقیق همچنین راه را برای سایر بخش‌های پزشکی اعصاب شامل آسیب‌های مغزی همواره می‌سازد.

 

                        


نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 12:36 صبح توسط هاله نظرات ( ) |

گله میکرد ز مجنون لیلی
که شده رابطه مان ایمیلی

حیف از آن رابطه ی انسانی
که چنین شد که خودت میدانی

عشق وقتی بشود داتکامی
حاصلش نیست بجز ناکامی

 

نازنین خورده مگر گرگ ترا
برده یا دات نت و دات ارگ ترا

بهرت ایمیل زدم پیشترک
جای سابجکت نوشتم به درک

به درک گر دل من غمگین است
به درک گر غم من سنگین است

به درک رابطه گر خورده ترک
قطع آنهم به جهنم به درک

 

آنقدر دلخور از این ایمیلم
که به این رابطه هم بی میلم

مرگ لیلی نت و مت را ول کن
همه را جای
OK کنسل کن

OFF کن کامپیوتر را جانم
یار من باش و ببین من
ON ام

اگرت حرفی و پیغامی هست
روی کاغذ بنویسش با دست

نامه یک حالت دیگر دارد
خط تو لطف مکرر دارد

خسته از fontو ز format شده ام
دلخور از گِردِلی @ (ات) شده ام ............


کرد ریپلای به لیلی مجنون
که دلم هست از این سابجکت خون

باشه فردا تلفن خواهم کرد

هرچه گفتی که بکن خواهم کرد

زودتر پیش تو خواهم آمد
هی مرتب به تو سر خواهم زد

راست گفتی تو عزیزم لیلی
دیگر از من نرسد ایمیلی

نامه ای پست نمودم بهرت
به امیدی که سرآید قهرت

 


نوشته شده در چهارشنبه 88/12/12ساعت 2:7 عصر توسط شیوانا نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5      >

Design By : Pars Skin





کد ماوس